söndag 15 januari 2012

Motvilligt konstaterande

Men ett litet loppisfyndat örngott till en barnsäng tar ju i alla fall inte så stor plats.

Förvånad kan jag konstatera att det återigen är söndag kväll och att helgen redan är slut?!!

Trots stora planer sydde jag inte ett dugg i helgen. Vi hade middagsgäster igår och jag blev tvungen att röja ur det kombinerade mat-/syrummet. Ingen bra kombo det där. Symaskinen måste väck innan gästerna kommer. Nä, det är alldeles för jobbigt!

Tygerna flyttades till ett annat rum och idag försökte jag sortera in dem i skåp och hyllor. Till slut blev jag motvilligt tvungen att konstatera att jag kanske, möjligen har några fler tyger än jag faktiskt har plats för. Hm...det får nog bli en rensning snart...


3 kommentarer:

Emma sa...

Flytta till större:)

Cicki sa...

Jag tycker jag rensar ständigt och håller igen på tygköpen. Ändå är det alltid för mycket tygpackar. Jag tror de förökar sig när man inte ser....:-)

Malin på pastill.nu sa...

Vilket sött örngott! Vet du, nu är vi verkligen i fas, haha! Igår så tog jag tag i att rensa ut och kasta de tyger jag aldrig använt och har jag inte gjort det på 5-7 år så lär jag ju inte göra det nu. Nej, de får lämna det här livet på jorden nu och ge plats och nya tyger :-)

svar: jag sydde liksom två påsar och innan jag la ner innerpåsen i ytterpåsen så sydde jag fast pappskivan i den ena påsens botten. Förstår du?