onsdag 18 juli 2012

Virkade galgar

Okej, jag kan ju inte sticka, men virka är en helt annan femma. Det är ju kul!

Och nu har jag precis hamnat in i en härlig virkflow. Det började med att min bästa fikakompis på jobbet plötsligt en dag satt och virkade mormorsrutor för glatta livet. 1.200 hade hon räknat ut att hon behövde göra för att få ihop ett överkast. Mmmmhm...kanske inte riktigt min potatis, men!

Virka galgar kan jag göra!

Beundransvärda Dottie Angel inspirerade mig.

Det tog lite googlande och funderande innan jag förstod mig på mönstret, men tillslut lyckades jag lista ut alla knepiga brittiska/amerikanska virktermer och hennes inte allt för petiga beskrivning.
 
Och sen gick det av bara farten.
Fast 1.200 stycken tror jag inte att det blir.

1 kommentar:

Petra / Popetotrora sa...

Åh, vad fina som är! Tänk om man skulle ha tålamodet att göra sådär med alla sina galgar i klädkammaren. Snacka om fint!